Jenny
    Jag fyller 21 i år och jag har varit sjukskriven i två år. Jag pluggar just nu distans, snart gjort svenska 1. Börjar svenska 2 & sen engelska 5. Men jag vill jättegärna vara en person som kan säga att jag har tagit studenten, att ta studenten är en dröm jag alltid velat uppfylla. Har jag möjlighet att hoppa in i en klass nästa år?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, åååå, jag förstår att du vill ta studenten! Har svårt att bedöma om du kan hoppa in i en klass eftersom jag inte vet vilken kontakt du har med din skola där du distansar. Har du möjlighet att prata med dom vore det nog bra. Annars får du göra en alternativ student för dig själv med studentmössa, smörgåstårta, släkt, vänner och familj - man firar ju lika mycket med dom som med en klass.

    Hoppas du hittar ett sätt där du kan känna att du avslutat en etapp bland dina utbildningar - sen om du kallar det för att ta studenten eller firar på annat sätt är mindre viktigt! Huvudsaken är dock att du kommer vidare efter din sjukdom, skaffar dig kunskaperna som du behöver för att gå vidare i livet. /Lena, Syv