Natalie
    Jag går ekonomi och har läst 100 p utökat i ettan. Jag läste då extra språk (steg 1) Nu börjar det bli dags för val till trean och jag undrar om jag kan läsa 100 p mindre i trean nu när jag redan har läst 100 p mer i ettan? De gymnasiegemensamma, programgemensamma och inriktningskurserna förstår jag att jag inte kan ta bort. Kan jag istället strunta i att välja ett individuellt val?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det låter ju som att du kan hoppa över ett Indval om du redan har läst in dom hundra poängen. Det handlar ju om att du måste ha 2500 p i slutänden och 200 p i Indval. Skulle dock rekommendera att du kollar upp det med sin Syv på skolan så det blir rätt i slutänden. /Lena, Syv