Mary
    Hej, jag läser till undersköterska just nu men jag känner att jag har valt fel och vill nu försöka ansöka och studera till tågförare. Måste jag avsluta min nuvarande utbildning först? Jag är färdig i september nästa år. Kan man ansöka samtidigt som man studerar?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du har studiemedel och du hoppar av din nuvarande utbildning så kan det vara bra att kolla med CSN först om du är tvungen att avsluta kurser/utbildning för att kunna få fortsatt studiemedel på din nya utbildning - det kan vara viktigt att kolla upp! /Lena, Syv