Lena

    Jag läser på komvux och har ett utländskt gymnasiebetyg. Jag är klar med alla kurser jag behöver för att komma in i universitet. Min fråga är att jag läste ett kurs specialpedagogik och fick ett E i kursen. Jag vill ansöka till högskolan i mars nästa år och vill inte att detta betyg sänker mina poäng. Kan jag ta bort den vid ansökan.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lena, du själv kan inte "ta bort" några betyg. Men på grund av att du har utländsk gymnasieexamen, så tror jag inte betyget i Specialpedagogik  kommer räknas in. Prata med SYV på komvux eller ställ din fråga till Antagning.se - www.antagning.se - - ring 0771-550720 tel.tid på vardagar kl.9-16.