Amir
    Hej,
    Jag går på NV programmet år 2 och har 0 poäng kvar för mitt individuellt val. Jag har läst programmering i över en termin nu. Kan jag ta bort denna kurs för att välja engelska 7 Cambridge som individuellt val 2 för nästa år istället för utökat? för att jag tänker läsa matte 5 som utökat.
    Tack.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Amir, att läsa "utökade kurser" är inte en automatisk rättighet. Du ansöker om det och rektor kan bevilja eller avslå. Det är möjligt att läsa flera utökade kurser, inte bara en.
    Om du har läst en kurs i över en termin, är det inte tillåtet att ta bort den. Alla påbörjade gymnasiala kurser bör betygsättas och finnas med i Examensbeviset.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare