SYV-besökare SYV

    Hej!
    Om du vill ha en chans att ta ut Examen från gymnasiet samtidigt som dina klasskompisar, som ska gå på de nationella programmen men du kan - om jag förstår dig rätt - inte komma in på ett nationellt program pga du är obehörig, då är det Programinriktat val - som du i första hand bör titta på. IM:Programinriktat val och inte IM:yrkesintroduktion.

    • : Det står att jag måste ha godkänt i matte engelska svenska och tre andra ämnen men jag har bara två. Kan jag inte söka programinriktat val då?
    • : Jag vill verkligen att ha möjlighet att ta examen.
    • Anna : Söka kan alla göra; men du kanske inte blir antagen... Sök, det kan ingen förbjuda att du söker. Men att man söker är ju inte samma sak att som att "komma in", bli antagen.