Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Alexander,

    kika gärna på >>reportage/studenten - och du kommer att se att man kan med "studenten" mena Olika saker.
    Du kanske inte uppnår kraven för examensbevis (och får studiebevis) - men kan ändå delta i festligheterna; men du blir inte behörig till eftergymnasiala utbildningar; jobbet kan man få även utan examensbevis /kanske med lägre lön och svårare att få jobb - men inte omöjligt/.

    Om du på din skola får erbjudande att förlänga din studietid och läsa även nästa år, råder vi att tacka Ja. Det är mycket förmånligt att kunna läsa klart på sin gymnasieskola. Det är inte alla som får läsa längre tid än 3 år.

    Vänligen

    Julia syv