Student

    Jag har blivit antagen till stockholm men ligger samtidigt i reserv i Lund. Går det att tacka ja till stockholm och plugga där och senare om det finns en plats ledig i Lund åka dit?

    • Julia : Gäller din fråga ansökan till högskola-universitet, till yrkeshögskola, till folkhögskola eller till någon annan typ av utbildning?
    • Student : Högskola! Jag kom in på stockholms universitet och reserv på Lunds universitetz
    • Peter : Vänligen läs svar, nedan, från Julia. Det bästa är om du läser information på www.antagning.se och i fall du är osäker på vad som gäller, kontakta antagning.se. De som jobbar med administration kring antagning kan ge bäst (mest rätta) svar. Vi på FRåGA SYV vill undvika att ge dig ett vilseledande svar. Vi jobbar inte med administration kring antagning till ngn utbildning. Men jag kan svara vad jag tror gäller: jag tror du kan påbörja läsa där du är antagen och om du samtidigt står i reserv och blir kallad från reserv, kan du då "hoppa över" till den utbildningen där du stod i reserv.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Adrian,
    du har inte uppgett inom vilken skolform som utbildningarna ligger som din fråga gäller. Vänd dig gärna till antagning (du vet ju var du gjorde din ansökan så de som jobbar där med antagning bör kunna svara på din fråga). Om det är högskole-universitetsutbildningar som din fråga gäller, finner du kontaktuppgifter till antagning.se för att chatta - på antagning.se/sv/vanliga-fragor-och-svar/sok-bland-vara-fragor-och-svar/chatt, för att maila - på antagning.se/sv/vanliga-fragor-och-svar/sok-bland-vara-fragor-och-svar/mejl
    och så kan du ringa 0771-550720 på vardagar kl.9-16.