Hanna

    Hej, jag har ansökt till universitet till hösten och har varit väldigt osäker på vad jag vill läsa. Det slutade med att jag ansökte med kandidatprogram i biologi som första, kandidatprogram i kemi som andra och civilingenjör i bioteknik som tredje. Då jag har höga meritpoäng tror jag det är stor chans att jag kommer in på mitt förstahandsval. Jag funderar dock nu på om jag kanske vill läsa civilingenjör hellre än ett kandidatprogram. Finns det ens någon chans att jag skulle kunna komma in på mitt tredjehandsval?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Hanna,

    ring Antagning.se och ställ din fråga till de som jobbar med administration kring antagning till svenska högskoleutbildningar - tel.nr 0771-550720 och tel.tid på vardagar kl.9-16
    Som jag tolkar info på www.antagning.se så kan du ta bort ditt första och andra alternativ och då blir ditt tredje alternativ - ditt första och enda alternativ. Det måste du göra fram till ett visst datum som fastställs av Antagning.se - logiskt sett, så borde det vara OK att ta bort några alternativ fram tills i alla fall sista kompletteringsdagen som blir den 21 juni 2022, men fråga hellre de som jobbar med just de frågorna, så du får ett 100%-korrekt svar.

    Studie- och yrkesvägledare