Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Jenny,

    det finns 2 olika vägar att gå:

    1. du söker till Personalvetarprogrammet och när du är antagen, ansöker om "tillgodoräknande" och du får då svar vilka kurser du ev kan "hoppa över";
    2. du kontaktar studievägledare på den högskolan, eller det universitetet där du vill ta ut kandidatexamen och diskuterar vilka kurser du kan komplettera med för att uppnå kraven för kandidatexamen.

    Hälsningar

    Peter syv