Linn
    Hej, jag undrar om jag kan välja bort ett ämne till mitt gymnasieval. Jag har jättedåligt betyg i musik men man bedöms väl i 17 ämnen och söker bara in på 16 eller? Och de betygen man söker in på till julen är väl preliminära, så "allt kan hända" eller? Jag vill söka in till en gymnasieskola som kräver extremt höga betyg därför känner jag lite panik. Tacksam för svar då jag är osäker på om jag har fått allt om bakfoten.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, du söker på dina sexton bästa betyg + moderna språk. Så musikbetyget räknas då dessvärre med inom dessa sexton. Du kanske kan kompensera med bättre betyg i något annat ämnen? Lycka till!/Lena, Syv