Elin
    Jag har precis gått ut tvåan på gymnasiet och har fått F i Matematik 4C. Och nu undrar jag då om jag fortfarande kan söka utbildning till högskolan om jag har det F:et med i mina slutbetyg. Jag ska vidareutbilda mig på Göteborgs högskola och antingen gå utbildningen till sjukgymnast eller dietist. Är det fortfarande möjligt för mig att komma in på högskolan?
    • : Jag undrar även om jag kommer kunna ta studenten om jag inte skulle läsa upp det här matematik betyget?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, att ta studenten är inte kopplat till att du tar just en gymnasieexamen utan är mer kopplat till att du gått tre år på gymnasiet och är klar med själva tiden där.

    Om du bara har F i 100 poäng Matte 4 och inga fler F är det inga problem och få ut en gymnasieexamen. Det som händer är att du inte kan söka kurser/program på högskolan där Matte 4 krävs. /Lena, Syv