Elev

    Hej,

    Fall:

    Elev tänker behålla sin utbildning på Folkhögskola och vidare läsa två kurser på Komvux som den blivit antagen till.

    Fråga:

    1.Låt oss säga att eleven läser vardera på vardera skolformer på halvfart (Utgör heltid), kan eleven beviljas CSN:Studiehjälpmedel på heltid?

    2. Om eleven läser vardera skolformera på en fjärdedels fart (utgör halvtid), kan eleven viljas studiehjälpmedel för 50% omfattning i studier?

    Bakgrund till fråga

    Elev vill behålla utbildning på yrkeshögskolan vilket möjliggör yrkesverksamhet, men vill vidare läsa upp kurser för bli högskolebehörighet

    Tack i förväg!

    Hälsningar Malik Dain

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Frågor om studiemedel besvaras bäst av CSN. Jag tror man kan få studiemedel på kombinationen av olika skolformer men bäst är det att fråga CSN.