Moa
    Jag går Restaurang & Livsmedel och inför tvåan valde jag att läsa ämnen så jag kunde få högskolebehörighet (Engelska 6 och Svenska 2). Jag tyckte att svenskan var jättetråkig och inför trean valde jag att ta bort Svenska 3 (som man måste ha för att få behörigheten) och valde istället Foto. Nu på sommarlovet har jag tänkt lite och har börjat ångra mig. Är det försent att ändra tillbaka mitt individuella val från foto till Svenska 3?

    1 Svar

    Hej Moa!

    Vad bra att du har funderat och kommit fram till ett beslut.
    Skolan ska alltid erbjuda dig som går ett yrkesprogram att läsa till kurserna som behövs för att få högskolebehörighet. Men eftersom att du redan valt och enligt dig valde "fel" kan det se annorlunda ut. Det jag tycker du ska göra är att kontakta skolan så snart som möjligt och berätta att du ångrat dig. Förhoppningsvis finns det platser kvar på kursen och då bör det inte alls vara något problem.

    Vänliga hälsningar
    Melina SYV