Alice
    Hej! Jag undrar bara om det är möjligt att anmäla sig till flera program eller utbildningar från ett universitet, alltså samma universitet. Jag är intresserad av att läsa på en särskild universitet och har anmält mig till flera program ditt. Kommer det att påverka anmälan eller hur går det till?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alice,
    olika program på samma universitet är "olika alternativ" som du söker till, och det borde inte spela roll om det är till olika lärosäten eller på samma lärosäte som du söker till. Du kommer i första hand prövas på alternativet nr.1, den som du lagt som första (högst prioriterat av dig). Och i fall du ej kommer in på det, men är behörig - kommer du ställas i RESERV på det alternativet och prövas till alternativ nr.2 som om det vore första... och så vidare. förhoppningsvis kommer du in på ngt. av alternativet du söker till.
    Från RESERV kan man komma in även inom några veckor efter studiernas början, om ngn som fick plats ej påbörjar eller hoppar av inom några få första veckorna.

    Vänligen och Lycka till!
    ANNA

    • : Tack så jättemycket Anna!
    • Anna : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!