Bea
    Hej, jag går i naturlinjen, första året. Men jag känner att det har blivit för mycket för mig och att jag inte kan klara av den stora pressen och stressen som ställs på mig. Alla säger att det är så i ettan, men jag känner att jag inte orkar det någon mer så jag kollade upp om man kunde plugga distans, vilket man kunde göra! Men olyckligtvis så var den sista ansökningsdagen på Korr 31 oktobter. Är det verkligen försent för mig att skicka ett ansökan? Jag vill verkligen börja plugga distans men eftersom jag inte visste om datument, måste jag då vänta tills tvåan?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Bea,

     du kan kontakta Korr>> för att fråga om de fortfarande kan ta emot ansökan. Att man ansöker garanterar ju annars inte att man kommer in.

    Det är annars samma kurser som man läser på distans. Det enda man "slipper" är att åka till skolan varje dag, men man måste åka till Torsås (3,5 min utanför Kalmar) några ggr per läsår för de obligatoriska träffarna.

    Du kanske skulle behöva byta till ett annat program i stället?

    Bästa hälsningar

    ANNA