Elev
    Hej!
    Jag funderar på att söka offentlig förvaltning och ledning programmet. Det jag undrar är vad offentlig förvaltning innebär, innebär programmet att man kan arbeta statligt?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Linda,arbeta statligt?

    Det finns i Sverige många Statliga arbetsgivare >>

    Programmet Offentlig förvaltning och ledning ger dig kvalificerad kompetens för att arbeta som utredare, administratör, projektledare eller chef. Programmet har statskunskap som huvudområde men är flervetenskapligt med inslag av företagsekonomi och rättsvetenskap.
    Det kan finnas möjlighet att ha Praktik alternativt läsa Valbara kurser (under en termin).
    Jag ser ingen anledning till varför man ej skulle kunna efter den utbildningen som du är intrserad av, abeta bl.a hos Statliga arbetsgivare.

    Hälsningar
    Mikael syv