Moa192837465

    Hej! Jag läser en kurs inom ett program som många har väldigt svårt med. Kan man begära sänka procenten för godkännande om mer än 70% inte klarat tentan?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,
    betygssättningsfrågorna eller frågor om den studerandes rättigheter (skoljuridiska) frågor som den du ställer nu har vi tyvärr ingen möjlighet att besvara. En SYV har inte den kompetensen. Min åsikt är att du alltid kan fråga undervisande lärare och framföra dina önskemål men vad hen svarar dig och om du kan hävda att du har rätt, kan inte vi på FRåGA SYV säga någonting om (ligger utanför våra expertområden).
    Beklagar att vi inte kan bli till hjälp i just den frågan. Suck :(

    Studie- och yrkesvägledare