Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vad bra att Jacob var uppe så sent och snabbt kunde ge dig ett par alternativ. Analytiker kan man ju dock vara på lite olika sätt och inom olika branscher. Vill du bli finansanalytiker inom ekonomi så kan ju Ekonomiprogrammet vara smart och gå, vill du bli omvärldsanalytiker så kanske Samhällsvetenskapliga programmet kan passa. Vill du bli biomedicinsk analytiker så kan Natur passa jättebra.

    Här kan du läsa mer om just analytiker http://www.saco.se/Yrken-A-O/analytiker/

    /Lena, Syv