Jelena
    Hej!
    Just nu är jag klar med år 1 ekonomi-företagsekonomi med rätt bra betyg. Jag vill i framtiden vara ekonom men jag är även intresserad av att bli lärare,samtidigt. Jag skulle vilja vara historia lärare eller matematik lärare i gymnasiet. Är det möjligt att få igenom både och ifall det är, hur ska jag göra?
    Hälsningar

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, kul att du har många och breda intressen! Det finns dessvärre ingen dubbelutbildning till både lärare och ekonom - det får nog bli en i taget. Kanske kan ett alternativ vara att bli ekonom först och jobba inom området för att sedan bygga på med en lärarutbildning - varför inte inom ekonomi? Har du både erfarenhet och lust att lära ut så blir du säkert en fantastisk lärare! /Lena, Syv