Almira
    Jag älskar matte och SO jag gillar språk också, jag är ganska duktig i skolan och jag vill bli bankdirektör. Så jag undrar vilken linje man ska välja för att bli det?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom du vill jobba inom bankväsendet så kanske Ekonomiprogrammet är en bra början. Sen är det nog klokt att plugga ekonomi på högskolan om du vill söka lite högre positioner inom bank. Du behöver förmodligen jobba en del rent praktiskt innan du kan söka chefsposter - men allt kanske börjar på Ekonomiprogrammet! Läs mer om det programmet här http://www.utbildningsinfo.se/gymnasieskola/gymnasieskolans-program/nationella-program/ekonomiprogrammet-1.913

    /Lena, Syv