Anne
    Hej måste man ha gått estet eller estet med inriktning dans på gymnasium för att kunna få gå en sådan deltids utbildning som yrkesdansare? kan man söka till dansarutbildning på deltid om man gått ekonomi och dansat hela sitt liv fast på fritiden?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    du får gärna skicka länk till den "deltids-dans-utbildningen" som du syftar till i din fråga. Det är också bra att kontakta personal på den utbildningen som du är intresserad av att söka till; det är ju de som bestämmer vem de tar in.
    Jag tror det viktigaste är att kunna visa att man kan dansa; och hur man lärt sig är mindre viktigt (eller kanske o-viktigt, inte alls viktigt).

    Vänligen
    Julia syv