Rafael
    Hej jag är intresserad av data-teknik och teknologi, jag undrar om jag kan bli data ingenjör på samhällsprogramet? antar att jag måste ta något basår? eller räcker det med bara ett individuellt val? eller hur ska jag göra.?? vill gärna ha information om: går det att bli data ingenjör / eller något med data-teknik att göra inom samhäll? vad måste jag isåfall lägga till i mina inviduella val och om jag måste ta något bas år.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det blir nog bäst med ett Tekniskt basår efter gymnasiet- det blir svårt att täcka in all matte, fysik och kemi via Individuella valet - poängen räcker inte. /Lena, Syv