Marija

    Hej! Jag ska börja på arbetsvetarprogrammet med inriktning analys på GU. Kollade på ”allautbildningar.nu” Och kollade in masterprogrammen man kan rikta in sig på sen, bland annat "Masterprogrammet i Offentlig förvaltning, redovisning och revision" på GU. Där står det att man kan bli civilekonom efter utbildningen? Stämmer det att man får ut en civilekonomexamen då? Samt kollade jag på "Masterprogrammet i Offentlig förvaltning, policy analys" och där står det att man kan bli Aktuarie inom försäkringsbolag. Stämmer hemsidan eller är den helt ute och cyklar?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan, jag kan varmt rekommendera att kika på informationen om olika yrken på www.framtid.se
    t.ex om Yrken inom DATA&IT - https://www.framtid.se/yrken/data-it
    yrket Civilekonom  - framtid.se/yrke/civilekonom
    Aktuarie - framtid.se/yrke/aktuarie

    Angående vad som står på varje enskild hemsida - är det bäst att vända sig med frågor till webbsideansvarig på just den hemsidan.

    Allmänt gäller
    Utbildningsutbud förändras och innehåll i ett visst program kan också förändras; vilka masteprogram som kommer erbjudas om några år - kan man inte idag vara säker på.
    Läs noga all info på hemsidan där utbildningen beskrivs som du är intresserad av och vid frågor vänd dig gärna till utbildningsansvariga på just den utbildningen.