Nathalie
    Om man som sagt fick F i matte 3B och inte kunnat bli diplomerad gymnasieekonom, finns det en möjlighet att bli det om man läser upp kursen på komvux?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Det beror på vad man menar med "diplomerad gymnasieekonom"; då ska man ha någon sort diplom, för att bli diplomerad... Och nästa fråga är Vad ska man ha det diplomet till? Man kan få jobb eller komma in på en eftergymnasial utbildning även utan diplom.

    Om din gymnasieskola utfärdar diplom men för det krävs att man bl a får godkänt betyg i matte 3, fråga på din skola om du kan återkomma senare när du har skaffat dig godkänt betyg i matte 3 för att få diplom; fråga också på KOMVUX i din kommun om de kan utfärda ett diplom.

    Det ksn finnas privata utb som säljer olika kurser och utfärdar olika diplom. En viktig fråga är: behöver du diplomet? Till vad i så fall?