Sara
    Hej, kan man bli egenföretagare om man går naturlinjen, för har hört att man typ kan bli vad som helst egentligen,, men kan man verkligen bli egenföretagare av att bara gå i naturlinjen eller måste man lägga till kurser som te.x företagsekonomi?
    • : Alltså om du är egenföretagare är det ju DU som bestämmer vilken utbildning du behöver. Självklart behöver man ingen utbildning för det men det är definitivt en fördel.
    • Mikael : Håller med Björn !

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,

    Egenföretagare kan man bli med vilken tidigare utbildning som helst. Var god kika på framtid.se/yrke/entreprenor-egenforetagare

    Givetvis är det fördelaktigt att ha kunskaper i ekonomi, bl.a i företagsekonomi - och de kan man skaffa sig på olika sätt, t.ex genom självstudier.

    Men eftersom på Ekonomiprogrammet läses några ekonomi-kurser och på inriktningen "ekonomi" finns ofta även möjlighet att prova-på UF-företagande; så är givetvis EK, inr.ekonomi - bra val till gymnasiet, om man vill bli egenföretagare.

    Vänligen
    Julia syv