Daniel SYV

    Hej,

    om du kikar på framtid.se/estetisk-injicerare ser du att för att få Certifiering som Etisk injicerare måste man i grunden vara "medicins personal med legitimation" och inom legitimationsyrken ingår inte Undersköterska, tyvärr.

    Nedan finner du en lista på de yrken där det är Socialstyrelsen, som beslutar om och utfärdar legitimationer:

    1. Apotekare

    2. Arbetsterapeut

    3. Audionom

    4. Barnmorska

    5. Biomedicinsk analytiker

    6. Dietist

    7. Fysioterapeut eller sjukgymnast

    8. Kiropraktor

    9. Läkare

    10. Logoped

    11. Naprapat

    12. Optiker

    13. Ortopedingenjör

    14. Psykolog

    15. Psykoterapeut

    16. Röntgensköterska

    17. Receptarie

    18. Sjukhusfysiker

    19. Sjuksköterska

    20. Tandhygienist

    21. Tandläkare

    I Sverige får man inte utöva något av de ovan nämnda yrken utan att inneha en giltig legitimation, utfärdad av Socialstyrelsen