Damla98
    Jag ska välja samhälle med inriktningen beteende och undrar om man kan bli något som har med natur att göra inom samhälle - beteende. Det behöver inte heller vara dessa yrken, men om det finns, kan ni då ge några exempel?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hejsan,
    du kan söka NATURVETENSKAPLIGT BASÅR på högskola/universitet efter gymnasiet. Där blir du behörig till olika "natur"yrken.
    För att bli behörig till Naturvetenskapligt basår, lägg till Matematik 3b inom Programfördjupningen på SA.
    Det är fortfarande /nu/ möjligt att komma in på Naturvetenskapligt basår med bara grundläggande behörighet + godkänt i Matte 2, men det är i Stockholm och Göteborg redan krävs Matte 3 för att komma in, därför rekommenderar vi att du läser Matte 3 - eftersom vi tror att den kursen kommer att krävas även på andra orter snart.

    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare