Lina
    Hej!
    Kan man bli flygledare om man uppfyller alla behörighetskraven förutom en ? De kräver att man har C i engelska 6 och jag har D, om jag ska vara ärligt så är jag inte såjätte bra på engelska och jag läste att man använder sig mkt av engelskaspråket i det yrke men tror du att jag har en chans eller borde jag leta efter andra utbildningar?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det stämmer och eftersom det är ett krav så är det något som du inte kan komma runt tyvärr. Annars kanske den här kan funka bra också http://www.liu.se/utbildning/program/flygtrafik/beskrivning?l=sv om du vill kolla andra utbildningar. Engelska är ju dock viktigt inom hela flygbranschen så det kanske ändå är värt att läsa upp engelskabetyget efter gymnasiet.

    /Lena, Syv