Damla98
    Hej, jag ska snart få välja vilken inriktning jag vill ha inom samhälle och jag tänker välja beteendeskap. Min fråga här är om man kan bli företagare eller ekonom inom den inriktningen?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej, företagare kan man bli med vilken utbildning som helst och även utan någon utbildning. Om man har en hållbar affärsidé - startar man sitt företag, jobbar hårt och hoppas det går bra.

    För att läsa Ekonomi på högskola, måste man läsa (som behörighetskraven är idag) minst Matematik 3 och den kursen kan du lägga till. Behörighetsreglerna kan ändras ... det är bra att läsa så mycket matte man kan - även Matematik 4 (om man kan).

    Mvh
    Liselotte SYV
    Liselotte