Patricia
    hej!

    Jag undrar om man kan bli företagare om man väljer Naturvetenskapsprogrammet?. Kan man lägga till ett individuellt val?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Patricia!

    Alla elever på alla gymnasieprogram, högskoleförberedande som yrkesprogram - alla väljer 200 poäng inom Individuellt val.

    Du kommer också välja 200 poäng Individuellt val. Menar du att du vill välja kurser i Företagande och Entreprenörskap?

    Naturvetensapsprogrammet får man läsa kurser Entreneprönskap och Entreneprönskap&Företagande - inom Programfördjupningen (om just din gymnasieskola kan erbjuda dem).

    Jag undrar om du är intresserad av att bli Företagsledare eller Egen företagare (Entreprenör)?

    Du kan också kika på andra yrken på www.framtid.se - t.ex Centrumledare, Pesonalansvarig, Arbetsledare

    Bästa hälsningar och lycka till med ditt gymnasieval!

    ANNA