Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Rana!

    Man kan bli ingenjör om man läser på Naturvetenskapsprogrammet.

    Man kan bli ingenjör om man läser på vilket som helst gymnasieprogram, men då måste man bara komplettera på komvux efter gymnasiet.

    På Naturvetenskapsprogrammet läser man lika mycket matte som på Teknikprogrammet. Man läser också kemi och fysik. Biologi läser man också på NA, vilket du inte behöver om du ska bli Flygingenjör.

    Bra om du på www.studera.nu hittar den högskoleutbildning som du vill söka till - och kan se exakt vilka kurser som de kräver för Särskild behörighet.

    Grundläggande behörighet till högskola är inbyggd i alla högskoleförberedande program.

    Bästa hälsningar och lycka till med din studieplanering!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare