Philip
    Hej jag undrar om man kan bli journalist när man går estetiska programmet inriktning media?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det går alldeles utmärkt att välja olika mediautbildningar t.ex. inom journalistik efter en Estetutbildning. Du läser alla behörighetsgivande kurser varav Historia 1b ofta är en av dessa kurser. Du läser till och med Historia 2 så du kommer ha extra mycket kunskap där. Vill du bli lite extra behörig så kan det vara bra att läsa till en mattekurs - Ma 2. /Lena, Syv