Damla98
    Hej, jag undrar om man kan bli jurist, ekonom, advokat, sjuksköterska eller socionom inom beteendevetenskap?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej, om du undrar om man blir behörig att söka till högskoleutbildningar
    Jurist (advokat blir man sen, först går man grundutbildning Juristprogrammet på högskolan)
    Ekonom
    Sjuksköterska
    Socionom
    i fall man läser SA, inriktning Beteendevetenskap - då är svar Ja, det kan man bli.
    Till Ekonom bör man läsa minst Matematik 3 /lägga till den kursen inom programfördjupningen/. Till Sjuksköterska behöver man lägga till Naturkunskap 2 /och det kan man också göra inom programfördjupningen/.

    Mvh
    Liselotte SYV
    Liselotte