Kimia
    Efter VO,om man läser kemin på distans på komvux.

    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Behörighet till kandidatprogram i Kemi på högskolenivå i Sverige är Fysik 2, Kemi 2, Matematik 4 + grundläggande behörighet, som alltid krävs till alla högskoleutbildningar.

    Om man läser just Vårt/omsorgsprogrammet eller något annat gymnasieprogram; om man läser på komvux på distans eller går "vanlig klassrumsundervisning" spelar ingen roll - blir man behörig, har man möjlighet att komma in. Man konkurrerar om utbildningsplats och de med högsta betyg kommer in.

    Efter VO är det inte bara kemi, utan även fysik och extra matte, som man behöver läsa - innan man blir behörig att söka till högskola, kandidatprogrammet i Kemi.

    Mvh
    ANNA