Armin

    Hej, Studerar till att bli fastighetsmäklare i Gävle. Undrar om ni vet något om man kan mäkla i USA direkt sedan om man redan är färdigutbildad i Svergie eller om man bör utbilda sig även där? Hälsningar Armin

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Armin,
    det kan vara olika regler i olika delstater inom USA. Min gissning är att någon form av "komplettering" måste man klara av och göra test efter, även om man är utbildad fastighetsmäklare i ett annat land, alltså utanför USA. Var kan du få relevant information? Jag kan råda dig kontakta USA´s ambassad i Sverige och fråga om de kan svara på din fråga eller hänvisa dig till rätt "instans" som kan svara på din fråga.
    Du kan också testa kontakta några fastighetsmäklare som är verksamma i de delar (delstater) av USA där du senare vill jobba och fråga dem hur de fick godkännande (lov att jobba) som fastighetsmäklare.