Helena SYV
    Hej Hampus!
    Ja du kan bli mäklare efter att ha gått Samhällsvetenskapsprogrammet. Du kan läsa Fastighetsmäklarptogrammet på högskolan efteråt, det är 180 hp det vill säga tre år. För att komma in där så krävs naturligtvis att du har betyg från gymnasiet men du måste också vara lite aktiv i dina val på gymnasiet.
    Det finns en kurs som du inte får med dig på Samhällsvetenskapsprogrammet som du aktivt måste välja själv till exempel inom det Individuella valet. Du måste för att vara behörig att söka Fastighetsmäklarprogrammet ha läst Ma 3b.
    Lycka till!
    Helena