Linnea
    Jag är väldigt intresserad av naturmedicin m.m. och har sett att det finns väldigt bra utbildningar till det. Men jag hittar inte vad det finns för krav. Måste man ha gått NA? Jag tycker inte om kemi, fysik som skolämnen trots att de är intressanta, så jag hade tänkt gå ekonomi, eftersom det ger en trygg och bred grund. Kan jag fortfarande utbilda mig till naturterapeut om jag går EK? Och behöver man ha någon annan läkarutbildning innan man utbildar sig till naturterapeut?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom homeopat (som man kan kalla en naturläkare) inte anses än vara en erkänd vetenskap så finns inga statligt finansierade utbildningar inom högskolan. Man får helt enkelt söka sig till betalutbildningar som den här t.ex. http://arcanum-homeopati.se/utbildningar-i-homeopati/

    Dock kan det nog vara nyttigt att ha kunskaper inom kemi, fysik och biologi även inom detta området. Du får kontakta de utbildningar du hittar och fråga om vilka krav dom har. /Lena, Syv