Nils-Henning
    Hej. Min dröm är att bli pilot, det är en dröm jag haft sedan jag varit liten. Min fråga är, måste man ha jättebra betyg för att bli pilot eller räcker det om man bara har alla E?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    ....det beror på vilken pilotutbildning du väljer men även om du väljer en där du måste betala allt själv så måste du gå igenom en del tester och då kanske inte dina betyg spelar så stor roll - det är inte dom de kollar på men dock kan det vara tuffa tester så att du skaffar dig mycket kunskap i skolan och därmed högre betyg kan ju betyda att du klarar testerna bättre.

    På Yrkeshögskolan så kan du läsa mer om hur deras uttagning går till http://www.bfsaa.se/integrerad-trafikflygarutbildning/ /Lena, Syv