Fanny
    Jag vill bli polis, kan jag gå handelspogrammet på jb i Norrköping

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du vill gå ett Yrkesprogram som Handels är och sedan söka högskola så måste du först och främst lägga till kurserna Svenska 2+3 och Engelska 6. Du behöver även lägga till Historia 1a2 och Samhällskunskap 1a2 för just Polishögskolan eftersom dom kräver detta- så du får kolla med skolan du vill gå på om de kan erbjuda dig alla dessa kurser. Lycka till!/Lena
    ... Det ska inte vara något problem för dig att läsa till svenskan och engelskan - det är det lag på att alla elever på ett yrkesprogram ska kunna läsa för att bli behöriga till högskola. Det som kan vara lite trixigt är de extra sam och historiakurser du behöver läsa till.
    Självklart kan du inom vuxenutbildningen efter gymnasiet läsa upp alla dessa kurser om du inte lyckas få ihop alla. /Lena, Syv
    • : De står på hemsidan sammhällskunskap 1a1 , historia 1a1 och engelska 6 osv. Så de kanske inte erbjuder det.. Men om man går handels, kan man inte läsa till de ämnena efter gymnasiet och sedan gå polishögskolan? Eller hur gör jag.