Jennifer
    Jag valde ekonomilinjen, o börjar ångra det nu då jag skulle kunna tänka mig bli psykolog, kan man gå ekonomi ändå och bli psykolog?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Ja, det är fullt möjligt att bli psykolog efter ekonomiprogrammet på gymnasiet. Se vilken behörighet som krävs till högskoleutbildning på http://www.fragasyv.se/info/behorighet-till-hogskola
    Både matte 2 och samhällskunskap 1b är obligatoriska på EK.
    Lycka till!
    Milla syv
    Studie- och yrkesvägledare