Maria
    Jag vill söka linjen natursam. Jag undrar om man kan bli tandläkare då? Jag gillar No ämnena men funderar på att naturnatur kanske blir lite för svårt för mig :-) Därför vill jag gå natursam.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden
    Hej Maria, de kurser som krävs för att bli behörig sökande till Tandläkarutbildningen finns just inom Natur-natur.
    Du blir inte behörig utan Matematik 4, Biologi 2, Fysik 2 och Kemi 2 - alla de kurser som just ingår i Natur-natur.
    Inriktning på NA väljer man till åk2.
    Ett råd till dig som jag kan ge är att du söker till en skola som erbjuder båda inriktningar på NA och bestämmer dig under åk1 för att inriktning på NA läses från åk2.

    Vänligen
    Peter SYV