Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    Kan tyvärr inte svara på den frågan som du ställer för att jag är en SYV och inte sätter betyg och inte har kompetens i betygssättningen. Det är lärare som har kompetens i betygssättningen. Allmän information om kursen GA kan du läsa på skolverkets webbplats. Du kan också ringa till skolverket och ställa din fråga till skolverkets upplysningstjänst: tel.nr 08-52733200.

    En tanke som jag har: i fall handledare på GA säger att ditt gymnasiearbete är för långt, ta och korta ner det i så fall. Det vanliga är att eleverna har kontinuerlig kontakt med handledaren för gymnasiearbete (GA) och får feed-back "på vägen", så att de kommer, framgångsrikt, fram till målet att leverera tillräckligt god kvalité på GA och få godkänt betyg.

    Hänvisning/lästips:
    Skolverket/gymnasiearbete/betyg

    Studie- och yrkesvägledare