Hej Armin,
    du kan se vilka Svenska gymnasieskolor som finns i utlandet - i listan på gymnasieguiden.se/gymnasium?query och i Spanien finns två gymnasieskolor /svenska/ - i Madrid >> och i  Fuengirola>>>.

    Mitt förslag är att du börjar med att titta på skolornas presentationer, länkar ovan; läser sedan på skolornas egna hemsidor och sedan kan du återkomma med frågor, om du inte hittar svar på dina frågor genom att läsa om de skolorna, som du är intresserad av.