Younan
    Kan man byta ut ett F mot ett komvux ämne man pluggar efter gymnasiet för att ersätta F et?
    Jag gick teknik info media på thg. Jag fick högskoleförberedande betyg osv, men fick 2 F i kurser jag aldrig planerar att ha användning i(2 nätverks kurser). Då är min fråga, kan då jag plugga 2st 100 poängskurser på komvux för att exkludera dessa F och ha 2500 godkända Betyg då iochmed att 2 F beviljar examen men drar ner mitt smitt, då skulle jag vilja tex plugga spanska 4 eller vilka andra 2 kurser som hälst för att täcka F en är det möjligt?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej,

    fick du Examensbevis? I så fall kan du inte genom att läsa andra kurser "bli av" med dina F betyg, som finns i examensbeviset. Du måste i så fall höja betygen i exakt samma kurser.

    Om du fick ett Studiebevis
    ta med det till komvux och gör planering med SYV på komvux - mot examensbevis från komvux.

    Hälsningar
    Peter