Gry
    Om jag börjat studera på en folkhögskola med en utbildning som ska pågå i fyra år, kan jag då byta till en annan folkhögskola med samma utbildning mitt i studierna?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Gry,

    din fråga måste du ställa till den folkhögskola som du vill komma in på - den "mottagande" folkhögskola, alltså. Att hoppa av utbildningar får man alltid göra, men att börja på en anna utbildning - är en annan sak. Om du vill "hoppa in" så är du beroende för Om plats finns. Men även om plats finns, kanske anser de utbildningsansvariga att innehåll i utbildningar äe inte identisk, t.ex att kurser läses i olika följd... eller att grupp-dinamik inom klassen ej tillåter att en ny deltagare tas in mitt i en kurs.
    Därför måste du söka svar hos de utbildningsansvariga på den utbildningen - dit du vill "hoppa in".

    Vänligen

    Julia syv