Madeleine
    Hej jag går i ettan på gymnasiet i naturlinjen. På grundskolan hade jag lätt för skolan men nu går det svårare och svårare och jag ligger mellan E och C i alla ämnen. Jag vet att jag vill läsa vidare inom samhällsvetenskap på högskolan och skulle därför vilja byta linje. Är det möjligt så här sent? Vilka kurser har jag missat om jag byter till samhällsvetenskapliga linjen?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är upp till mottagande skola att bedöma om de kan ta emot dig så här sent in på läsåret - de handlar om plats men även vilka kurser du läst. Många av kurserna på Natur läser man ju även på Sam så det kanske kan finnas en chans. Kontakta programmet/skolan och stäm av om det finns plats med dom och vilka villkor de har för ett eventuellt byte till tvåan. /Lena, Syv