Julia
    Går andra året på IB. Kan jag byta till ett vanligt gymnasie sista året eller behöver jag då gå om?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Eftersom IB har ett helt annat upplägg så kan det ju vara svårt att byta rakt av. Dock har du en del kurser utifrån svensk läroplan från prepåret som kan hjälpa till. Det är dock upp till mottagande skola att bedöma elevens kurser för en eventuell validering in på "vanligt" nationellt program.