Hafsa
    Hej!
    Jag har valt ett gymnasium som jag längre inte vill ha som mitt förstahandsval men omvalstiden är över. Jag vill fortfarande läsa samma linje, vill bara byta gymnasium. Är det möjligt att byta gymnasium trots att omvalstiden har redan varit?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Hafsa!

    Som regel, måste man hålla tider och "deadlines" - det vill säga göra omval kan man senast under sista dagen i omvalsperioden.

    Kontakta SYV på din skola och/eller antagningskansliet - kontaktuppgifter kan du hitta via www.antagningskanslier.se och förklara hur du vill ändra i ditt gymnasieval och varför men va beredd på att du får svar att det är för sent att ändra sig.

    Vi får hoppas att det löser sig på ett bra sätt med ditt gymnasieval!
    Lycka till!
    ANNA