Nini
    Läser samhällsprogrammet och har inga problem med linjen, skolan eller lärarna. Det är eleverna, inte det att jag inte har vänner, känner bara att de är så slappa med studierna. Själv är jag en som pluggar och föredrar ett högt tempo men jag är den enda som bryr mig.

    Vill istället byta i andra året, alltså nu till hösten till en skola med engagerade och ambitiösa elever.
    Går det att byta från t.ex. friskola till kommunal och måste jag läsa om???

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är mottagande skola som bedömer om de kan ta emot dig - det är svårt för mig att säga. Den mottagande skolan måste ha plats och du bör ju ha läst de kurser som de har läst. Kontakta skolan och hör efter om det är möjligt med ett byte. /Lena, Syv